22 juli 2009

vakantie….

Nog 2 dagen en dan hebben de kids vakantie!
Vanmiddag een picknick met de kleinste gehad en morgenavond het eindbal….thema GLITTER!!
Geen glitter hier in huis te bekennen dus ik moet hard op zoek om iets te maken wat ze aan kunnen doen.

En dan….yeuh, vakantie….alleen gaan we niet weg dit jaar!
Voor het eerst sinds jaren dat we thuis blijven en dat is wel even wennen, maar ach….als het weer een beetje wil meewerken
gaan we Nederland maar eens verkennen.
En ik ben bezig de kamer stukje bij beetje te veranderen dus ik heb mijn klusjes hier ook wel.

Maar toch, het voelt gewoon niet lekker….dus ik heb mijn vakantiealbum van vorig jaar nog maar eens bekeken
en toen werd het nog erger! haha
Dat was zo’n fijne vakantie op “Ile de Ré”
Mooie stranden, nog mooiere brocante (wel 6 x zo duur als hier, maar hé…dan heb je wel wat!)
Prachtige straatjes vol met stokrozen op de vreemdste plekken, Markten… zoveel elke dag dat je moet kiezen
De vriendelijkste mensen die ik ooit op vakantie ben tegengekomen, Verse Vis te kust en te keur
Een heel fijn klimaat, geen 50 graden waar je een hele dag in bikini loopt en te moe bent om wat te gaan doen
Echt zó de moeite waard dit kleine eilandje, mooie haventjes, zoutbaden, vuurtorens, ezels met broeken aan
en zo kan ik nog héél lang doorgaan….

Maar ik ga eens wat foto’s erop zetten zodat iedereen kan meegenieten…

collage1 verkleind 
Wat straatjes en stokrozen in La Flotte en St.Martin

Collages1 verkleind 
De haven van La Flotte, eb en vloed…vreemd om de boten in de modder te zien liggen!
Linksonder vanaf de kerktoren een foto van St. Martin genomen,
midden het strand van La bois Plage en rechts de dikke wal rond het stadje St. Martin

 collage3 verkleind
Toen ik deze foto zag bij Vosgesparis van Hotel “La maison Douce” wilde ik weten waar dat lag,ben gaan googlen
en dat heeft ons toen laten besluiten om naar het eiland Ré op vakantie te gaan.
Ben ook speciaal op zoek gegaan naar het Hotel, stratengidsje onder de arm én gevonden!

Collages2 verkleind 
Mooie straatjes én deurkloppers….om jaloers op te worden.

Collages4 verkleind 
Prachtige winkeltjes in alle dorpjes.

collage5 verkleind 
Het strand van “la bois Plage”
Nu niet denken dat er geen mensen waren want het was hoogseizoen en ze waren er wel degelijk maar
ik heb ze vrij vroeg genomen en dan was het nog niet zo druk pas rond 16.00 kwamen de meeste mensen.
En daarbij, ik probeer altijd om de mensen heen foto’s te maken…vind ze erg storend als ze op mijn foto’s staan
terwijl ik ze niet ken.


Én….zijn jullie al verliefd????
Ik ga nog even wegdromen………..voor iedereen een fijne vakantie!




23 opmerkingen:

Pink Princess zei

JA!!!!!!! OH ik zou ook graag met vakantie willen, maar ja. Die vervelende bruin trekt niks meer tegenwoordig, lol.
Nou ja dan maar doorsparen en volgend jaar (hopelijk) naar Thailand, mijn broer weer eens een bezoekje brengen. maar thuis kan ook heel fijn zijn hoor. Genoeg te doen. En ik werk alleen maar in de ochtend dus lekker de HELE middag thuis buiten zijn en heerlijk genieten.

Jij een hele fijne vakantie ♥

idémakeriet zei

Nou je foto´s zijn besmet hoor, o ik krijg zo ongelofelijk zin om op vakantie te gaan.
Voor ons is het ook thuis blijven met hier en daar een paaar daagjes er tussen uit.
Het wordt allemaal even te duur met het nieuwe huis wat gebouwd wordt.
Een weekje in Nederland in augustus is wat er in zit.
In ieder gevel wens ik je een fijne vakantie.
Probeer het zelf maar wat gezellig te maken onder je olijfboom(hihi) en waan je maar in de zuidelijke landen.
Groetjes Gerda

vosgesparis zei

wat een vervelende post is dit zeg... wrijf het er nog maar eens in! Ik was al verliefd enik voel weer dezelfde kriebels als ik naar je foto's kijk. Soms heb je het gevoel dat je gewoon ergens hoort en dat is denk ik toch de franse kust voor mij ;) Genieten!!!

LiLi M. zei

Wij waren hier ook een jaar of wat geleden. Mij staat vooral bij dat alle huisjes wit waren en de meesten met hard blauw gecombineerd. Ik zie dat niet echt terug op jouw foto's maar jij was er later en misschien waren ze daar toen ook al in de grijs mood lol! Voor stokrozen in de stad kun je heel goed naar Dordt komen, zoveel smalle straatjes met stokrozen, leuk! Een keertje de Lek en Linge route rijden kan ik je ook van harte aanbevelen, kun je eens zien hoe prachtig Nederland ook is. Ik vind het vestingstadje Heusden ook leuk, ben er al geen jaren meer geweest, maar volgens mij is dat ook niet zover bij jou uit de buurt. Een dagje Amsterdam en dan vooral niet naar het Anne Frank huis gaan, maar wel de Albert Kuijp en/of de Noordermarkt en de negen straatjes. Gewoon lekker een programma maken! Heb je volgend jaar misschien een foto album met foto's waarvan je denkt: mmmmm we moeten weer naar Frankrijk :-(
Hahaha, maar dat zal wel niet hoor, Frankrijk is schitterend (muv de Morvan waar althans ik geen fluit aan vond) maar Nederland is ook zeer de moeite waard, ook dicht bij huis! Als je een dagje wat verder weg wilt is Groningen helemaal geweldig! Nou ja, jij komt de tijd vast wel door hoor, nu maar hopen op mooi weer, alvast een fijne vakantie!

Yvonne - Frl. Klein zei

So nice pictures! Beautiful!
Many regards, Yvonne

Les Cotrions zei

Wonderful photo collage! Enchanting place!
Have a great holiday! Enjoy!
hugs
Vale

Carolina zei

Wauw wat mooi daar zeg!!! Lijkt me ook heerlijk vertoeven daarzo. Heerlijk hé vakantie, effe niks moeten. Wij krijgen volgende week ook vakantie en blijven dit jaar ook thuis, ik hoop dat we mooi weer krijgen zou wel fijn zijn.

Fijne dag nog!

Groetjes Carolina

G-STYLE zei

Hoi Heidi,
jammer dat je dit jaar daar niet heen gaat , het ziet er geweldig uit .........maar aan de andere kant heb je er het hele jaar ook iets aan als je de kamer lekker gaat veranderen.
Wij zijn ook maar een weekje weg geweest en thuis lekker aan het klussen , geeft wel veel voldoening in ons geval.
Ga wel even kijken waar Ile de Re ligt ...............misschien voor als we ooit eens klaar zijn met zulke grote klussen in en om het huis .
Ik wens je in elk geval een hele fijne vakantie toe met veel mooie dagen , dan is Nederland ook mooi.
Groetjes Gea

Bleudelavande zei

Hi Heidi,wonderful pictures of Ile de Re!!!
But, I think that sometimes may be beautiful remain at home for holidays without work problems, work time- tables,etc.....
So I wish you nice holidays all the same!!!
Hugs

Sandra zei

Ja, bijna vakantie voor ons zuiderlingen...ik kijk er ook naar uit! En het weer knapt op, dus dan hebben we toch niets te klagen? Ben benieuwd naar je klussen in huis. Fijne vakantie!
Sandra
En oooohhh, wat een fijne sfeer stralen deze foto's uit, zo heb ik zulke goede herinneringen aan een vakantie in Bretagne, heerlijk!

Anoniem zei

Mooie foto's Heidi, het lijkt me een hele mooie streek om eens naar toe te gaan. Maar wij gaan dit jaar (weer) richting Toscane en dat is ook zo prachtig en sfeervol. Maar las ik dat nou goed, over die ezels met broeken aan!? Daar ben ik stiekum toch wel benieuwd naar :-). Fijne vakantie!!!
Juul

lia zei

Het is daar wel erg mooi, zo te zien. Ik ben niet zo'n vakantiemens, en ga dit jaar voor het eerst naar het buitenland. Mijn zoon wilde ons perse meenemen. Zijn schoonouders hebben daar een app. Heb nog nooit gevlogen dus vind het erg spannend.
Maar jij komt vast de vakantie goed door.

groetjes Lia

p.s Je hebt erg mooie collages gemaakt.

Ilse zei

Ahhhhh zo mooi, wij gaan ook voor het eerst niet op vakantie en ik baal er echt van , ik mis Frankrijk echt. Volgend jaar gaan we heb ik dan ook besloten ECHT !!!!

Miss Marple zei

Onze vakantie staat nog niet vast, alleen het datum dan en de wens weg te gaan...Ik geloof dat ik Carsten eens jouw fotos laat zien!

Unknown zei

Hay Heidi,
wat een prachtige foto's en wat een prachtige plek!
Jammer he dat jullie dit jaar thuis blijven (wij zijn ook thuis gebleven hoor,jammerlijk genoeg)
Dan maar genieten van andere dingen he!

groetjes karin

vosgesparis zei

ohh wat lekker dat je vakantie nu begint... ik zit alweer op de helft... deze laatste 3 weken moet ik toch echt naar t strand als t mooi weer is. eigenlijk woon ik er ook helemaal niet zover vandaan maar ja toch een heel gedoe zo met de trein.

Leuk dat t je opviel dat ik wat aan t rommelen ben op mijn blog.. en nog leuker dat je me dat ook laat weten ;)Merci en een fijn weekend

Unknown zei

Heeeeeeerlijk!!!!!!!!!!!!!! Het ziet er geweldig uit! Wij zijn vorig jaar naar île de Noirmoitier geweest, z'on zelfde eilandje. ik krijg weer een heel warm gevoel bij deze foto's en herinneringen komen weer boven. Een plek om zeker naar terug te keren... maar dit jaar gaan we eerst een ander stukje Frankrijk verkennen, maar dat duurt nog een aantal weekjes...
Groetjes raquel

Unknown zei

Wat een prachtige foto's. Je hebt duidelijk genoten! Maar de heimwee spat er af. Maar niet getreurd thuisblijven heeft ook zijn bekoring! Bijvoorbeeld lekker in je eigen bed...
Geniet lekker van alles om je heen!
Liefs, Marja

Door zei

Ik kom hier via Ilse. Mooie foto's! Ik ga je vaker lezen.

Rose Campagne zei

Ré !!!! quel bonheur !!!

Ilse zei

Hoi
Wil je nog eens proberen? Was net dingen aan het aanpassen misschien dat het daardoor komt?
Want heb wel net een bestelling binnen gekregen...
Thnx voor de melding hoor graag of het gelukt is...
grtjs

Rumour has it zei

Prachtige foto´s die doen watertanden!...
Hoop dat alles goed met je is! Kom je weer gauw terug? Ik kijk er naar uit! :)
Hartelijke groeten, Marjolijn

Anoniem zei

Bedankt voor een interessante blog