1 mei 2009

Operation Acer versus Olive!

We gingen naar een kweker voor 2 lei appelboompjes en kwamen terug met een Olijf!
Hoe wisselvallig kan een mens wezen!

In de vorige post heb ik een foto geplaatst van onze rode Esdoorn, hij was 10 jaar oud en had dit jaar voor het eerst dode takken.
Als ik alles eruit moest knippen zou er geen vorm meer in de boom zitten én hij zat ineens helemaal onder de luis.
We wilden eigenlijk afwachten wat we er mee zouden doen want dat boompje houdt de inkijk van de buren tegen en het is tevens een blikvanger in ons tuintje.

We gingen naar de kweker toe voor 2 lei appeltjes voor de kale muur van de buurman zijn garage maar tot onze verbazing had de kweker tientallen olijfbomen, palmen en vijgen in allerlei maten én leuke prijzen!
En ja….toen waren we verkocht!

P1010131

We zijn wel eerst terug naar huis gegaan en eens bekeken of we wel een leuke en goede plek voor de olijf hadden.
Maar daar waren we al snel uit….de esdoorn moest het onderspit delven, hij gaat eruit!

Vandaag terug gegaan,de olijf gekocht en thuis gebracht maar nu het moeilijkste werk nog!
De esdoorn eruit krijgen, de boom staat er al 10 jaar en heeft een mooi wortelgestel in die tijd aangemaakt en hij is echt niet blij dat hij weg moet want hij heeft mijn hubbie al heel wat zweet en boze woorden (ik zeg het nog netjes!) laten uitbrengen!

P1010133
Het is 1 groot betonblok van wortel, wie gaat het winnen……Ik hoop mijn hubbie!! hahaha
Wordt vervolgd….

4 opmerkingen:

Twa zei

Succes met je boom eruit halen! Jammer dat je er niet dichtbij kan komen met de auto ofzo. Dan kon je hem nog eruit trekken. Nou, we zien wel hoe het afgelopen is. Wie er gewonnen heeft!

lia zei

Oh, ik weet precies hoe dat gaat, en wat er denk ik gezegd word.
Mijn mannetje heeft pas ook heel wat bomen gerooid.
Maar die olijf is schitterend. Heb ze pas met mijn zus op de veiling gezien. Nou daar stonden hele mooie bomen, maar toch ook nog hele mooie prijzen.
Maar hij staat bij jou helemaal op de goede plaats.

prettig weekend
groetjes Lia

Les Cotrions zei

Your hubby seems to be very clever and very kind! Great and hard work he's making!!! Lucky girl you are! I love olive trees! They're very common in Tuscany where I live!
have a nice Sunday!
Warm greetings
Vale

G-STYLE zei

Hoi heidi,
wat heb je toch ook een schitterende achtertuin......de steentjes die gedraaid zijn ,staan weer helemaal mooi en die olijf is natuurlijk ook prachtig !!
veel plezier ermee,ik hoop dat ie het heel goed gaat doen in je tuin .
groetjes van Gea